Joensuun kaupunki tekee suunnitelmaa maaseutualueidensa markkinointiin. Suunnitelman pohjaksi on parhaillaan menossa kaksi erilaista kyselyä.
Työtä tehdään muutenkin yhdessä maaseutualueiden toimijoiden kanssa, sillä suunnitelmaa työstetään elokuussa järjestettävissä työpajoissa.
Työpajoissa käydään läpi heinäkuun aikana pidettyjen kyselyjen tuloksia sekä niiden pohjalta tehtyä suunnitelman luonnosta, jonka työstämistä jatketaan yhdessä. Pajoihin kuuluu myös alueen toimijoille suunnattu markkinointikoulutus, jonka pitävät viestintätoimisto Rookie Communications Oy:n yrittäjät Arttu Käyhkö ja Ville Moilanen.
– Maaseutualueilla on paljon aktiivisia toimijoita, joilla on aivan loistava paikallistuntemus ja -näkemys. Kun kokoamme kaikki toimijat samaan pöytään, saamme kasaan loistavat eväät toimivan ja erottuvan markkinointisuunnitelman tekemiseen, Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen kertoo.
Tekeillä olevasta maaseutualueiden markkinointisuunnitelmasta tulee käytännönläheinen suunnitelma, johon koostetaan maaseudulta esille nostettavia asioita, niistä kertomiseen sopivia välineitä sekä yleisöjä, joille niistä kerrotaan. Lisäksi suunnitelmaan kirjataan vastuutahot sekä toteuttamisaikataulut, jotta hommat eivät jäisi pelkäksi pöytälaatikkopaperiksi.
Kaupunki työstä maaseutualueiden markkinointisuunnitelmaa yhdessä viestintätoimisto Rookie Communications Oy:n kanssa. Suunnitelma valmistuu syyskuussa.
Kaikille avoimet maaseutualueiden markkinointityöpajojen ajat ja paikat:
- Eno (palvelupisteen entinen valtuustosali, Kunnantie 2) 17.8. kello 18
- Pyhäselkä (palvelupisteen kokoustila, Lastaustie 2) 18.8. kello 18
- Kiihtelysvaara (Suojapirtti, Aprakkatie 2) 20.8. kello 18.
Asukas- ja järjestökyselyihin voi vastata vielä 2.8. saakka osoitteessa www.joensuu.fi/maaseutumarkkinointi.