Pataluodon koulu, vuosikertomus, sivun otsikko

Vuosikertomus

Vuosikertomus

Pataluodon koulun vuosikertomus 2022–2023

päivitetty 3.6.2023

 

 

REHTORIN TERVEHDYS

 

Kiitos  

 

Vuodesta 2014 olen saanut olla rehtorina Pataluodon koulussa. Yhdeksään vuoteen on mahtunut remontteja, yläkoulun muuttuminen yhtenäiseksi peruskouluksi, kehittämishankkeita, yhteistyötä alueen muiden koulujen kanssa jne., työntäyteisiä vuosia.  

Tärkeintä ovat kuitenkin olleet oppilaat. Sadat nuoret ovat saaneet peruskoulun päättötodistuksen näiden vuosien aikana. Kiitos kuuluu paitsi oppilaille itselleen myös kodeille, opettajille ja ohjaajille.  

 

Työvuosien saatossa myös ikävuodet ovat karttuneet ja on aika antaa tilaa nuoremmille. Syksyllä Pataluodon koulun rehtorina aloittaa Tuija Huovinen.  

 

Liisa Välitalo

 

(Kuva: Olga Iankovskaia)

 

 

 

OPPILASKUNTA

 

Oppilaskunnan hallitus kokoontui kuluvana lukuvuonna noin kerran kuukaudessa. Pidimme vuoden aikana kaksi taksvärkki -päivää, joista toisen voitot oppilaskunta lahjoitti Ukrainan lasten hyväksi.  

 

 

Oppilaskunta järjesti syksyllä teemapukeutumisviikon ja kahvion halloweenin aikaan sekä koko koulua ilahduttaneen joulukalenterin.

 

Keväällä oppilaskunta ideoi ja toteutti halipäivän ystävänpäivän kunniaksi, teemapukeutumisviikon vapun aikaan sekä vappukahvion. Lisäksi oppilaskunta oli järjestämässä opet vs oppilaat -sählyturnausta. Sählyottelussa mittaa opettajista ottivat alakoulun vanhimmat eli 4.–5. luokkalaiset sekä ysiluokkalaiset. Turnaus järjestettiin toista kertaa peräkkäin ja se on tarkoitus säilyttää koulumme kevätperinteenä.

 

 

 

 

TUKIOPPILAAT 

 

 

Tänä lukuvuonna on tukioppilaana toiminut 17 innokasta ysiluokkalaista. Tukioppilaat ottivat syksyllä heti ensimmäisten koulupäivien aikana seiskat vastaan. Lisäksi syksyllä oli seiskojen ryhmäytyspäivät Lykynlammella ja erilaisia toimintatunteja. 

Tukioppilaat olivat mukana ohjaamassa nuorisotoimen kanssa Ryhmässä on voimaa -kokonaisuutta, joka järjestettiin syyslukukauden aikana seiskaryhmille kolmena eri tapaamiskertana. Ryhmässä on voimaa –kokonaisuus on oppituntipaketti, joka vahvistaa koululaisten ryhmässä toimimisen taitoja. Tavoitteena on keskittyä ryhmäilmiöiden tunnistamiseen ja omien ja ryhmän toimintatapojen tarkasteluun. Tunnetaitojen osalta keskitytään empatian tunnistamiseen ja harjoitteluun sekä toiset huomioivaan vuorovaikutukseen ryhmässä.  
 

Kevätlukukaudella tukarit järjestivät seiskoille ystävyysteemaista ohjelmaa ystävänpäiväviikolla ja liikuntapäivänä erilaisia toiminnallisia ryhmäytyspisteitä. 

Tukioppilaat myös suunnittelivat ja pitivät uusien tukioppilaiden valintakokeet ja osallistuivat valittujen tukioppilaiden koulutukseen kertomalla arvokkaita omia kokemuksiaan tukioppilastoiminnasta ja tukioppilaana toimimisesta. 

 

       
 

 

 

OPPILASAGENTIT 

 

Koulussamme on toiminut tänäkin lukuvuonna Oppilasagentit. He ovat vapaaehtoisia 3.5.-luokklalaisia, jotka auttavat alakoulun oppilaita oppitunneilla digiasioissa. Varsinkin pienimmät oppilaat ovat saaneet paljon apua, kun agentit ovat voineet auttaa heitä eri palveluihin kirjautumisessa sekä sovellusten ja laitteiden käytössä. Oppilasagentit ovat kokoontuneet perjantaisin ensimmäisellä välitunnilla harjoittelemaan digitaitoja. 

 

 

 

 

KUMMIOPPILAAT

 

Koulukummeina alakoululaisilla ovat toimineet tänä lukuvuonna luokat 8a ja 9d.

8a-luokan oppilaat olivat syksyllä kummioppilaidensa 1. luokan oppilaiden mukana koulutaipaleen alkaessa. 9d-luokka on jatkanut kummiluokkana tokaluokkalaisille. Yhdessä kummioppilaiden kanssa on touhuttu kaikenlaista, mm. opiskeltu, luettu, leikitty ja pelattu.
 

Kummitoiminta on ollut mukava piristys kouluarkeen niin yläkoululaisille kuin pienemmillekin oppilaille, ja kaikki ovat saaneet samalla oppia uusia taitoja.

 

 

 

 

 

KYTT - KOULUYHTEISTYÖTOIMIKUNTA

 

Iloinen joukkomme koostui oppilaiden vanhemmista ja kahdesta opettajajäsenestä. Vuoden aikana pidimme muutamia kokouksia ja järjestimme tapahtumia.  

Syksyllä suunnittelimme toimintaamme. Huolta aiheutti muun muassa energiajuomien myynti alle 15-vuotiaille lapsille. KYTT laati asiasta kirjelmän, johon saatiin mukaan myös muiden alueen koulujen vanhempia. Kirjelmä toimitettiin Rantakylän alueen kauppiaille.

Huhtikuussa pidimme discon Pataluodon koulun alakoululaisille. Disco pidettiin koululla niin sanotussa oloaulassa. Tanssin lisäksi discossa oli mahdollista saada kasvomaalauksia, osallistua erilaisiin kilpailuihin sekä ostaa herkkuja. Discoillassa oli paljon osallistujia.  

Satu ja Arja

 

 

 

VERSO - VERTAISSOVITTELU

 

Vertaissovittelu lukuvuodella 22-23

Lukuvuoden aikana koululla on soviteltu oppilaiden välisiä ristiriitatilanteita Versossa eli vertaissovittelussa. Tänä vuonna sovitteluita on ollut sovittelemassa 35 koulutuksen saanutta vertaissovittelijaa 5. -  9. -luokilta. Keväällä koulutettiin neljäsluokkalaisista kahdeksan uutta sovittelijaa. He ovat jo aloittaneet sovittelutilanteiden harjoittelun vanhojen sovittelijoiden mukana.

 

 

 

VÄLKKÄRITOIMINTA

 

Välkkäritoiminta liikutti taas alakoulun ja yläkoulun oppilaita päivittäin koulun liikuntasalissa! Yläkoululaisten suosikkilajeja olivat koripallo ja jalkapallo, kuntosaliharjoittelua unohtamatta. 8-luokkalaiset välkkäriohjaajat liikuttivat alakoululaisia pelien ja leikkien muodossa.

 

 

 

 

VAELLUS

 

Kevätvaellus Ruunaalle
 

Tänä vuonna kevätvaellus suuntautui Ruunaan koskille. Vaellus oli kolmipäiväinen. Päivämatkat n. 12 km + 17 km + 12 km ja tuosta 17 km pätkästä puolet oli pikkurepuilla.

Kiersimme lähes koko koskialueen ympäri.

Mukana oli 26 oppilasta ja viisi vetäjää eli yhteensä 31 vaeltajaa. Mikael Wacklin, Ulla Kokkonen Timo Eronen, Kristian Kuivalainen ja Kari Aalto huolehtivat reissun sujumisesta.

Säät suosivat vaeltajia. Ensimmäisenä päivänä vain muutama sadepisara ja pilvipoutaa toisena päivänä 23 asteen täys-aurinkopäivä ja kolmantena päivänä koulutuksellinen 6 km kävely sateessa suoraan bussille. Maisemat olivat upeat ja koski kohisi liki koko ajan vieressämme.

Ainoastaan metsäpalovaroituksen voimassa olo esti iltanuotion sytyttämisen, mutta ei se reippaan ryhmän tunnelmaa haitannut.

 

Kari Aalto

 

kuva: Emma Kröger

kuva: Anna Hämäläinen

kuva: Timo Eronen

 

 

ERASMUS-PROJEKTI

 

Joensuu 26. - 30.9.2022

Koulumme on ollut kolme vuotta mukana Erasmus projektissa nimeltä ”Developing Students' Social and Emotional Learning through Games, Music and Outdoor Activities”. Syyskuussa 2022 saimme kouluumme Erasmus vieraita partnerimaista Saksasta, Hollannista, Ranskasta, Espanjasta ja Romaniasta. Oppilaat majoittuivat perheiden luona ja pääsivät samalla kokemaan suomalaisten perheiden elämää ja suomalaista kulttuuria. Oppilaat viettivät vapaa-aikansa isäntäperheidensä kanssa. Jos Suomalaisella isäntäoppilaalla oli harrastus, pääsivät ulkomaalaiset oppilaat ehkä jopa mukaan kokeilemaan. Vieraita oli 21 oppilasta ja kymmenen opettajaa.  

 

 

Viikon aikana järjestettiin erilaista toimintaa Joensuussa ja sen ympäristössä. Ensimmäisenä päivänä tutustuimme toisiimme erilaisten pelien ja leikkien avulla. Iltapäivällä tutustuimme Pataluodon kouluun ja sen ympäristöön pienissä ryhmissä. Leivoimme myös yhdessä Karjalan piirakoita kotitalousluokassa.  

 

Tiistai aloitettiin robotiikka pajoilla. Jokaisen ryhmän piti rakentaa oma legorobotti. Lounaan jälkeen seikkailimme ympäri kaupunkia (Amazing Race Joensuu) osallistuen erilaisiin tukioppilaiden järjestämiin toimintapisteisiin. Tämän jälkeen shoppailtiin ja vieraat saivat ostaa perinteisiä suomalaisia tuliaisia.  

 

 

Keskiviikkopäivä vietettiin Kolilla retkeilemässä. Menimme bussilla Kiviniemeen, josta kävimme vaeltamassa pienen lenkin ja paistoimme makkarat ja vaahtokarkit nuotiolla. Tämän jälkeen siirryimme bussilla Kolin huipulle. Siellä kävimme huiputtamassa Ukko-Kolin, Akka-Kolin ja Paha-Kolin. Vieraat olivat arvatenkin hurmaantuneita maisemista. Päivän lopuksi söimme lounaan Kolin satamaravintolassa, jonka jälkeen bussi kuljetti uupuneet oppilaat (ja opettajat) takaisin Pataluotoon.

 

Torstaina aamupäivällä kaikki osallistuivat ryhmissä tanssipajaan ja Kaaos peliin liikuntasalissa. Iltapäivällä tutustutimme vieraat hittilajin eli frisbeegolfin saloihin. Se oli kaikista tosi hauskaa. Illalla vietimme loppujuhlaa leirikeskus Vaiviossa hyvää ruokaa syöden, pelaillen ja saunoen. Vieraat pääsivät myös kokeilemaan uimista ”melko” kylmässä vedessä ja se oli heille varmasti ikimuistoinen kokemus. Isäntäperheiden vanhemmat olivat järjestäneet mahtavat ”nyyttärit” ja vieraat saivat maistella sekä suomalaisia perinne herkkuja että suomalaisten nuorten suosikkisyömisiä.  Projektin aikana jokaisen oppilaan piti kerätä joku pieni esine muistoksi viikosta ja nämä esineet laitettiin tuolla Vaiviossa niin sanottuun “SEL-Kapseliin”.   

 

Perjantaina osa vieraista joutui lähtemään kotimatkalle jo heti aamusta, mutta muiden kanssa jatkettiin koululla Kanteleen soittoa ja Kaupunkisodan pelaamista. Kaikille oppilaille jaettiin myös todistukset osallistumisesta. Iltapäivällä lähti seuraava joukko vieraita kohti kotimatkaa ja jäähyväiset olivat haikeat. Viikossa kerkeää ystävystyä tiiviisti ja saada elinikäisiä ystäviä. Viimeiset vieraat jäivät vielä yhdeksi yöksi ja viimeiset jäähyväiset jätettiin varhain lauantaiaamuna Joensuun juna-asemalla.

 

 

Hollanti marraskuu 2022

Matka Hollantiin alkoi 20.11 ja mutkien kautta pääsimme perille kohteeseemme. Jouduimme VR- lakon vuoksi menemään taksilla Helsinkiin ja lentokonetta jouduimme tämän takia vaihtamaan kerran Ruotsissa. Laskeuduimme pitkän matkustuspäivän jälkeen Amsterdam-Schipholin lentokentälle, joka on Euroopan kolmanneksi vilkkain lentoasema. Lentokentältä menimme kolmella eri junalla kohteeseemme Nijverdaliin, jonne matkaa oli 130km eli yli kaksi tuntia. Matkalla näimme Amsterdamin maisemia, joihin kuului hienoja rakennuksia ja kanaaleja. Saavuttuamme Nijverdalin juna-asemalle lähdimme perheisiin, jolloin kello oli jo yli puolenyön.  

Seuraavana päivänä menimme koululle, jossa pelasimme erilaisia pelejä urheilukentällä sekä liikuntasalissa. Illalla vapaa-aikanamme näimme muita Erasmus vaihto-oppilaita ja vietimme yhdessä aikaa. Tiistai aamuna menimme Nijverdalin keskustaan katsomaan paikkoja ja suorittamaan erilaisia tehtäviä pienissä sekaryhmissä. Kiersimme myös koulun ympäri ja meille esiteltiin paikkoja pienien toiminnallisten tehtävien avulla, jonka jälkeen söimme lounasta, jota hollantilaiset oppilaat valmistivat meille ja pääsimme myös osallistumaan ruuanlaittoon.  Myöhemmin illemmalla maalasimme pieniä hollantilaisia puukenkiä koululla.

 

Keskiviikkona lähdimme jo aamulla Amsterdamiin, jossa vietimme koko päivämme. Amsterdamiin saavuttuamme menimme Upside Down -museoon, jonka saimme kiertää ryhmissä omaan tahtiin.  Museon jälkeen menimme metrolla Amsterdamin keskustaan, jossa kävimme ensin syömässä ja sen jälkeen saimme kierrellä vapaasti muutaman tunnin ajan. Illalla lähdimme takaisin Nijverdaliin junalla ja päästyämme perille menimme suoraan perheisiin.  

 

Torstai oli pisin päivä viikostamme, se alkoi ryhmätehtävillä kylän keskustassa. Tehtävien jälkeen lounasta syötiin koululla ja kaikilla oli omat eväät, jotka tuotiin perheistä. Iltapäivällä meillä oli tanssia, jossa kaikki ryhmät tekivät oman tanssiosuutensa isoon tanssiesitykseen, jonka esitimme myöhemmin illalla. Tanssin jälkeen meillä oli pari tuntia vapaa-aikaa, jonka vietimme keskustassa. Vapaa-ajan jälkeen illemmalla koululla oli nyyttärityyliset juhlat, jonne kaikki perheet toivat jotain syötävää tai juotavaa. Illanistujaisissa syömisen ohella pelasimme myös lasersotaa pimennetyssä koulurakennuksessa joukkueittain. Illan aikana täytimme myös SEL- kapselin, jonne kaikki toivat jonkin pienen muistoesineen matkan ajalta.

 

 Perjantaina ennen lähtöä meille jaettiin todistukset Erasmus matkasta, ja hyvästelimme muut oppilaat koululla. Lähdimme juna-asemalle päivällä, josta junamme lähti Amsterdamin lentokenttää kohti. Lentomme Suomeen oli suora, joten matka taittui nopeasti, Suomessa olimme yhden yön Helsingissä. Helsingistä lähdimme lauantai aamuna takaisin kotiin Joensuuhun. Matka oli mukava ja opettavainen kokemus, jossa oli kiva tutustua uuteen maahan ja uusiin ihmisiin.  

 

teksti: Milla Karinkanta 9A & Venla Jurvanen 9D

 

Erasmus-Saksa 18.-25.3.  

Ekana päivänä oli toisiimme ja kaupunkiin tutustumista sekä kaupunginjohtajan ja kaupungintalon esittely. Toisena päivänä oltiin lähikaupungissa Hamelinissa, jossa oli teatteripaja ja ohjattu kierros oppaan kanssa.  

Keskiviikkona menimme bussilla Detmoldiin, jossa kävelimme lyhyen luontopolun aamulla ja myöhemmin saimme vapaata aikaa kierrellä kaupungilla. Torstaina teimme avaimenperiä ja leivoimme paikallisia ”Pickettejä” eli perunapannareita. Oppilaat esittelivät meille kouluaan ja lopuksi katsoimme kaupungin käsipallojoukkueen harjoituksia. Illalla oli läksiäisjuhla ja nyyttärit. Perjantaina jaettiin todistukset ja sitten meidän pitikin jo lähteä.

 

 

Romania 6.5.-13.5.23

Pitkän matkan jälkeen maanantaipäivä alkoi kello 9.00 Omnia hallissa, jossa otettiin kaikista iso ryhmäkuva. Se oli iso sali, jossa vietimme paljon aikaa. Vapaaehtoiset oppilaat Romanian koulusta pitivät muutamassa ryhmässä koulunesittelykierroksen. Kiersimme koko koulun alueen mukaan lukien piha-alueet ja erilliset rakennukset. Sää oli kohtalainen, 17 astetta lämmintä. Koulukierroksen jälkeen menimme samoissa ryhmissä pelaamaan erilaisia tutustumispelejä. Tutustumisleikkien jälkeen esitimme näytelmät, mitkä olimme itse laatineet. Aiheena oli hyvät käytöstavat. Näytelmät olivat hienoja ja hyvin keksittyjä. (Oma näytelmämme oli kaikkein paras.) Näytelmien jälkeen meillä oli tunti aikaa syödä lounasta, johon kuului alkupalat, pääruoka ja jälkiruoka. Syönnin jälkeen lähdimme Marin Sorescun kansallisteatteriin, jossa meillä oli draamapajoja. Koulupäivä loppui 15.30 draamapajojen jälkeen.

 

Tiistaina aamulla oli scavenger hunt sekoitetuissa joukkueissa, jossa piti tehdä erilaisia tehtäviä pitkin Craiovan kaupunkia. Sen jälkeen lähdettiin ravintolaan, jossa teimme ensin itse leivät ja sitten syötiin ne sekä erilaisia lihoja, perunoita ja tzazikia. Ruuan jälkeen menimme Itä-Euroopan suurimpaan pouistoon, Nicolae Romanescu puistoon, jossa oli joukkueissa erilaisia urheilullisia tehtäviä.

Keskiviikkoaamu alkoi aikaisemmin kuin muut päivät. Lähdettiin jo kasilta bussilla Râncaan vuorille. Matkaan meni kolmisen tuntia ja pysähdyttiin kerran pienellä huoltoasemalla. Rânca sijaitsi siis vuorilla, ja tie ylös oli mutkainen. Perillä oli kylmä, noin 4 astetta lämmintä ja taisi myöhemmin sadella räntää. Sää ei siis oikein osunut kohdalleen. Aktiviteettinä Râncassa oli treetop seikkailupuisto. Kokeneena ”kiipeilijänä” vaikeimmatkin radat olivat aika helppoja, mutta tämä oli varmasti monelle ihan ensimmäinen kerta seikkailupuistossa. Vaijerit olivat märkiä, eikä hanskoistakaan ollut kylmyydelle vastusta: sormet jäätyivät ihan heti. Joka tapauksessa oli tosi kivaa ja vähän erilaista aktiviteettiä. Kiipeilyn jälkeen käytiin ravintolassa syömässä. Ruuaksi oli kolmea erilaista lihaa ja ranskanperunoita. Jälkiruuaksi munkki tai donitsi, jonka päällä oli jugurttia ja mustikkahilloa. Lounaan jälkeen kävimme vielä Polovragin luostarissa. Käsin maalatut kuvat luostarirakennusten seinillä olivat uskomattoman kauniita. Luostarin pihalla oli muutamia kulkukoiria ja pienen pellon tai niityn toisella puolella myös joitain kotieläimiä, esim. aasi ja lampaita. Eläimiä näkyi teiden vieressä myös kotimatkalla, niin kulkukoiria ja -kissoja kuin myös lehmiä, vuohia, lampaita ja jopa muutamia hevosia. Palattuamme takaisin Craiovaan, menimme oppilaiden kanssa puistoon, jossa otimme muutamia juoksukisoja ja lähdimme sitten takaisin host-perheisiimme. Kylmyydestä ja mutkaisista matkoista huolimatta päivä oli todella mukava.

Torstaina amulla menimme kouluun ja pelasimme pelejä arvotuissa ryhmissä. Sitten lauloimme karaokessa samoissa ryhmissä alkuun ja sitten kaikki lähtivät lauluihin mukaan ja karaokea jatkettiin ilman tiimejä. Kiersimme koulun pihalla ja kävimme 8 eri pisteellä suorittamassa tehtäviä. Seuraavaksi oli ruokailu. Ruuan jälkeen tiistai- päivän voittajatiimit palkittiin, jonka jälkeen menimme pienempään luokkaan ja teimme palapelin ja selitimme palapelin kuvan historian. Lähdimme koulusta ”kotiin” valmistautumaan illan bileisiin. Juhlassa kaikilla oli hyvä tunnelma, paljon hyvää ruokaa ja kaikki tanssivat ja lauloivat. Perjantaina aloitimme matkan kohti kotia.

 

 

 

VALO-LUOKKA

 

Ensimmäinen kouluvuosi on juuri Suomeen saapuneille usein jännittävä. Uuden kielen opettelu, uuteen kulttuuriin totuttelu ja uusien kavereiden löytäminen vaatii oppilailta monenlaisia kykyjä ja taitoja. Pääasiassa VALO-luokassa opettelemme suomen kieltä ja kulttuuria.  

Tässä hieman VALO- luokan eli valmistavan opetuksen kuulumisia, retkiä ja reissuja.  Tavallisen kouluarjen lisäksi olemme käyneet retkillä luonnossa ja harjoitelleet vuodenaikoihin linkittyviä aktiviteetteja, kuten esimerkiksi sienestystä, hiihtoa, luistelua ja uimista. Talven pilkkiretki oli monelle hauska kokemus.  

Yrityskylässä harjoittelimme työelämä- ja vuorovaikutustaitoja. Olimme Suomen ensimmäinen Yrityskylään osallistunut VALO- luokka.  

 

Valo-luokkalaisten mietteitä ensimmäisestä vuodesta Suomessa:

Kesällä täällä on niin kaunista kaikki. En usko, että mikään on kauniimpaa kuin Suomen kesä.

Kun sinulla on ystäviä, kaikki on helpompaa ja siistimpää. On vaikeampaa saada ystäviä, kun olet maahanmuuttaja. On hyvä olla vuorovaikutuksessa eri kulttuureista tulevien kanssa.

Yritän parhaani mukaan oppia suomea. Tykkään opiskella koulussa.

Oli vaikea sopeutua uuteen maahan ja ympäristöön. Pelkäsin kovasti kotimaan sodan takia.

Ensimmäinen vuosi Suomessa oli alussa vaikea, koska en tuntenut ketään. En osannut kieltä, mutta sitten kun menin kouluun, löysin ystäviä ja aloin ymmärtää suomen kieltä enemmän.

 

 

 

MUUTA MUKAVAA

 

 

Pikkuyrittäjät 4.-luokalta tekivät hienot myyntipisteet koulumme aulaan ja myynti kävi vilkkaana.

 

 

Kestävän kehityksen teemapäiviä pidettiin kaksi. Mielenkiintoisia pajoja teemaan liittyen: saippuan valmistus, askartelua kierrätysmateriaaleista ja hukkapuusta, teemaan liittyvän kirjallisuuden lukemista lukukoira Jehkille, vihreää draamaa, kananmunien värjäystä, luontoliikuntaa pelinomaisesti, julistepaja, muoviton meri ja paljon muuta!

 

 

 

Koulumme seiskaluokkalaisia oLI mukana Generation AI -tutkimushankkeessa, jossa mm. kehitetään nuorten taitoja kohdata tekoälyteknologiaa.

 

 

Liikuntapäiviä pidettiin kaksi: ensimmäinen syksyllä ja toinen talvella.

 

 

Koulussa järjestettiin sekä Robo-kerho että Kepparikerho.

 

Kun koulua oli käyty sata päivää, ekaluokkalaiset pitivät juhlat.

 

9.-luokkalaiset osallistuivat Yrityskylä-tapahtumaan.

 

Itsenäisyyspäivää juhlittiin mm. Koko koulun tanssiaisilla.

 

8.-luokkalaiset taide-elämyksen äärellä Taidetestaaja-konsertissa. Esiintyjinä Joensuun kaupunginorkesteri ja Eero Saunamäki. Kasiluokkalaiset kävivät myös Kolilla Taidetestaaja-konsertissa. Nautimme Jussi Makkosen ja Nazig Azezianin upeasta Sibelius-konsertista ja kiipesimme huipulle ihailemaan aurinkoisia maisemia

 

Sky-hanke järjesti NMKY:n Camera obscura Patiksella. Kiitos Sky-hankkeen ohjaajat, kuraattori Terttu, Bobon väki ja hyvinvointiohjaaja Kristian sekä Rantakylän seurakunta elämyksellisestä tunnetaitotunnelista!

 

 

 

STIPENDIT

 

Hymypatsaat alakoulun oppilaille, jaettu 4 kpl

Rantakylän seurakunnan stipendit ”Loistavalle lähimmäiselle”, jaettu 3 kpl 50 € stipendiä

PKO -Pohjois-Karjalan Osuuskaupan Reilu kaveri -stipendi, jaettu 1kpl

Ortodoksisten nuorten liiton stipendi, jaettu 1 kpl

Museostipendi 5.luokkalaiselle, jaettu 2 kpl

Pohjois-Karjalan Osuuspankin esimerkinvoima –stipendit jaettu alakoulu 20€, yläkoulu 40€

Kirjastipendi hyvästä menestyksestä kielten opinnoissa, jaettu 2kpl

Kirjastipendi hyvästä menestyksestä englannin kielen opinnoissa, jaettu 2kpl

Josen (Joensuun seudun erilaiset oppijat) stipendit, jaettu alakoulu 20€, yläkoulu 40€

Joensuun kaupungin stipendit hyvästä koulumenestyksestä 20 €, jaettu 8 kpl 1. – 6.lk

Joensuun kaupungin stipendit hyvästä koulumenestyksestä 30 €, jaettu 17 kpl 7. – 9.lk

Oppilaskunnan stipendit taulukon mukaisesti:

 

OPPILASKUNNAN STIPENDIT 2023

STIPENDI 

 
 
 
 

 

SUMMA 

9. -LUOKKALAISET 

 

 
 

 

 

 
 

 

SUOMEN KIELI JA KIRJALLISUUS 

 
 

 

jaettu 

 

 
 

 

30€ 

KOTITALOUS 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

VIERAAT KIELET 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

YHTEISKUNTAOPPI 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

MATEMATIIKKA 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

LUONNONTIETEET JA KÄSITYÖ 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

LIIKUNTA 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

LIIKUNTA JA TERVEYSTIETO 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

 

ESIMERKILLINEN OPPILAS 

 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

ESIMERKILLINEN OPPILAS 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

KÄSITYÖ 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

 

KANNUSTUSSTIPENDI 

 
 

jaettu 

 

 
 

30€ 

 

 
 

7.-8.-LUOKKALAISET 

 

 
 

 

 
 

 

 
KOTITALOUS

 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

HISTORIA 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

 

TSEMPPISTIPENDI 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

 

ALAKOULU 

 
 

 

 
 

 

ENGLANTI

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

 

KUVATAIDE

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

 

TSEMPPISTIPENDI 

 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

TSEMPPISTIPENDI 

 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

TSEMPPISTIPENDI 

 

 
 

jaettu 

 

 
 

20€ 

 

 

Vuosikertomuksen tekijät

toimitus: Satu Niemi

 kuvitukset: vastuuhenkilöt tai Satu Niemi, ellei nimeä mainittu erikseen

 kansikuva: Olga Iankovskaia (akvarelli/tussi)

 

 

Sivu arviointi ja palaute