Älä hautaa maaseudun helmiä laatikkoon
Maaseutumarkkinointi, alasivun pääkuva
Maaseutumarkkinointi
Maaseutualueiden markkinointia tehdään yhdessä
Maaseutualueiden markkinointia tehdään yhdessä
Joensuun maaseutualueille on laadittu markkinointisuunnitelma. Ai miksikö? No, maaseutualueet ovat markkinointinsa ansainneet. Maaseudulla on vaikka mitä mahtavaa – niitä helmiä ja timantteja, joista muut eivät tiedä vielä mitään. Niistä on kerrottava yhdessä eri toimijoiden kanssa kaikille.
Maaseutualueiden markkinointisuunnitelman työstäminen aloitettiin heinäkuussa 2020 asukas- ja toimijakyselyillä. Tämän jälkeen ideoita työstettiin yhdessä maaseutualueiden järjestöjen kanssa työpajoissa elokuussa.
Joensuun kaupungin maaseutualueiden markkinoinnin pääviestit ovat seuraavat:
Meillä näet ja koet jotain erikoista
Joensuun maaseutualueet ovat täynnä toinen toistaan moninaisempia matkailu- ja vierailukohteita
Meillä on tilaa, turvaa ja edullista
Joensuun maaseutualueilla on edullisia tontteja, muuttovalmiita taloja sekä asuntoja. Elämä on turvallista ja ympärillä on tilaa.
Meillä olet rauhassa, mutta et yksin
Joensuun maaseutualueilla on rauhallista, mutta ei yksinäistä. Yhteisöön pääsee helposti mukaan ja naapurit auttavat toisiaan - aina ja kaikessa.
Markkinointisuunnitelma
Joensuun kaupungin viestintä- ja tapahtumapalvelut toteuttavat markkinointisuunnitelmaa pitkäjänteisesti eri maaseutualueden toimijoiden kanssa. Tärkeintä markkinoinnissa on joukkovoiman hyödyntäminen. Markkinoinnin kanavina ovat kaupungin omat kanavat ja alueilla toimivien yhteisöjen, järjestöjen sekä yhdistysten omat viestintäkanavat.