Joensuun kaupunkiympäristön asiakaspalvelupiste Muuntamontie 5 suljetaan pysyvästi. Palvelupiste on ollut suljettuna jo joulukuun alusta lähtien kaupungin koronarajoitusten takia. Muutos ei vaikuta Joensuun Veden asiakaspalveluun, joka säilyy edelleen Muuntamontie 5:ssä.
Palvelupisteen sulkeminen liittyy kaupungilla toimistotyötä tekevien henkilöiden tehtävien uudelleen järjestelyyn, jonka takia osa palvelupisteen työntekijöistä on siirretty muihin tehtäviin. Palvelupisteen asiakasmäärät olivat myös vähentyneet jo ennen koronapandemiaa.
Asiointia varten on otettu käyttöön jo aiemmin sähköisiä kanavavia. Lisäksi asiakkaita palvellaan puhelimitse ja Carelicumissa osoitteessa Koskikatu 5.
Alle koottuna keskeisimmät asiointikanavat:
- Rakennusvalvonta: rakennusvalvonnan sähköiset lupahakemukset ja lomakkeet löytyvät osoitteesta www.joensuu.fi/rakentamisen-luvat-ja-lomakkeet
- Maaomaisuus ja tontit: maaomaisuus@joensuu.fi tai verkossa www.joensuu.fi/tontit
- Katusuunnitelmat: nähtävillä olevat katusuunnitelmat julkaistaan kuulutuksena Karjalan Heilissä sekä verkossa osoitteessa www.joensuu.fi/katusuunnitelmat
- Kaavoitus: laadinnassa olevat kaavat julkaistaan kuulutuksena Karjalan Heilissä sekä verkossa osoitteessa www.joensuu.fi/laadinnassa-olevat-kaavat
- Jätelautakunta: asiakaspalvelu p. 013 337 7100, ma ja ke–pe klo 9–12 sekä ti klo 12–15. Sähköposti jatelautakunta@joensuu.fi. Lomakkeet verkossa www.joensuu.fi/jatehuolto-asiointi-ja-lomakkeet
- Ympäristönsuojelu: lupahakemukset ja lomakkeet www.joensuu.fi/ymparistonsuojelun-luvat-ja-ilmoitukset
- Pysäköinninvalvonta: puhelinpalvelu p. 050 590 4787 avoinna ma–pe klo 9–12 ja 13–15. Sähköposti: pysakoinninvalvonta@joensuu.fi. Osoitteessa helgapark.net voi tehdä oikaisuvaatimuksen ja maksaa pysäköintivirhemaksun. Pysäköintivirhemaksun voi maksaa myös Carelicumin palvelupisteellä.