Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuu mukana 1,5 miljoonan matkailuhankkeessa

Joensuu mukana 1,5 miljoonan matkailuhankkeessa

Pohjoisen järvi-Suomen matkailualue on saanut runsaat 1,5 miljoonaa euroa EU:n hanketukea alueen kansainvälisen matkailun kehittämiseen. Päätavoitteena on matkailualan yritysten kannattava kasvu ja kansainvälistyminen hankkeen kärkikohteiden Kolin ja Bomban matkailualueilla. Koko Pohjoisen Järvi-Suomen yhteistyöverkoston piiriin kuuluu useita matkailualueita Pohjois-Karjalan, Pohjois-Savon ja Kainuun alueilla.

Verkoston konkreettisia toimia tulevat olemaan muun muassa yhteismarkkinointi, digitaalisen saavutettavuuden parantaminen, tuotteistus, yhteistyöverkoston vahvistaminen sekä yrittäjien valmennukset.

Pääpaino Kolin matkailualueen kansainvälistymisessä

Pohjoinen Lakeland -verkoston kehittämisen lisäksi Kolin, Bomban ja Joensuun matkailualueilla on hankkeessa omia sisältöjään.

Tuesta merkittävin osa, 0,96 miljoonaa euroa, myönnettiin Kolin matkailualueelle. Päätavoitteena on lisätä matkailutoimialan työpaikkoja ja alueen elinvoimaisuutta Pielisen Karjalan matkailualueella.

Bomballe haetaan ohjelmapalveluyrityksiä, Joensuu kehittyy liikenteen solmukohtana

Bomban matkailualue Nurmeksessa sijaitsee kolmen kansallispuiston keskellä, ja on vahvasti kehittyvä ympärivuotinen matkailukohde täynnä uniikkeja mahdollisuuksia. Bomban alue tarjoaa jo nyt laajan aktiviteettitarjonnan, ja sitä halutaan hankkeen myötä aktiivisesti monipuolistaa. Esimerkiksi ohjelmapalveluyrityksille olisi kova tarve.

Bomban karjalaiskylän aluetta on kehitetty vahvasti viime vuosina. Seuraavaksi, kesällä 2023 Pielisen rantamaisemassa sijaitseva Break Sokos Hotel Bomba saa uuden hotellisiiven järvimaisemahuoneineen.

– Joensuun erityishuomiona taas on löytää keinoja matkustamiseen liittyvien palveluiden parantamiseen. Maakuntien keskuskaupungit ovat matkailijalle solmukohtia. Yhdessä koko Pohjoinen Lakeland -verkoston kanssa tulemme parantamaan saavutettavuutta täysin uusin tavoin, jotta alueellemme matkustettaisiin entistä enemmän. Tämän tyylistä yhteistyötä ei ole aikaisemmin alueiden ja matkailukohteiden välillä tehty, kertoo Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen.

Lue koko tiedote Lieksan Kehitys Oy:n verkkosivulta