Joensuun kaupungin syksyllä toteutettama Yrityskuiskaajat-kampanja tavoitti ennätysmäärän yrityksiä. Yrityskuiskaajat olivat yhteydessä peräti 1 007 joensuulaiseen yritykseen. Osaavan työvoiman rekrytointi ja muut henkilöstöasiat korostuivat keskusteluissa tänä vuonna ja myös yritystoiminnan kasvu ja kehittäminen oli teemana vahvasti esillä. Yrityskuiskaajien tavoitteena oli auttaa mutkattomasti ja maksuttomasti paikallisia yrityksiä yritystoiminnan eri vaiheissa ja yritysten kanssa käytyjen keskustelujen tuloksena lähdettiinkin viemään eteenpäin yli 1 200 jatkotoimenpidettä.
Tänä vuonna yrityskuiskaajia pääsi tapaamaan myös kahvi- ja lounastilaisuuksissa, joita järjestettiin Joensuun kantakaupungissa ja pitäjissä kampanjaviikkojen aikana. Yrityskuiskaajat saivat myös selvästi aiempia vuosia enemmän yhteydenottoja suoraan yrittäjiltä.
– Erityisesti Joensuuhun muualta sijoittuneet yritykset kiittelivät Joensuun kaupungin aktiivista otetta ja perinteeksi muodostuneen kampanjan yhteydenottoja osattiin yrityksissä jo odottaa, kertoo valmennuspäällikkö Marjatta Rummukainen Joensuun työllisyyspalveluista.
Joensuun kaupunki haluaa olla kokoluokassaan Suomen yritysystävällisin kaupunki. Kuiskaamassa mukana nähtiin myös kaupunginjohtaja Kari Karjalainen ja Business Joensuun toimitusjohtaja Tomi Haring. Kampanjan tuloksena kaupungille lähti yli 200 palautetta tai kehitysehdotusta.
– Tämän vuoden onnistunut kampanja on osoitus vahvistuneesta yhteistyöstä yrittäjien palvelemiseksi Joensuussa ja kaikenkokoiset yritykset voivat olla meihin yhteydessä milloin tahansa, myös tämän kampanjan ulkopuolella, muistuttaa yritysasiantuntija Satu-Minna Piiroinen Business Joensuusta.
Joensuun kaupungin Yrityskuiskaus-kampanjassa tänä vuonna mukana olivat: Luotsi Joensuu, Business Joensuu, Joensuun Yrittäjät ry, Pohjois-Karjalan Yrittäjät ry, Pohjois-Karjalan Kauppakamari ja Pohjois-Karjalan TE-toimisto.