Sisältöjulkaisija

angle-left Pitäjien palvelupisteillä aiempaa vähemmän asiakkaita – aukioloajat vähentyvät, työpanosta jalkautumiseen

Pitäjien palvelupisteillä aiempaa vähemmän asiakkaita – aukioloajat vähentyvät, työpanosta jalkautumiseen

Joensuun pitäjien palvelupisteiden aukioloaikoja on vähennetty. Syynä ovat aiempaa pienemmät asiakasmäärät.

Aukioloajat muuttuvat tiistaista 11. huhtikuuta alkaen.

Joensuun pitäjien aukioloajat jatkossa:

Kiihtelysvaaran palvelupiste: ma–ke klo 10–15, to–su suljettu
Pyhäselän palvelupiste: ti–to klo 11–16, pe–ma suljettu
Tuupovaaran palvelupiste: ti–to klo 9–11 ja klo 12–15 pe–ma suljettu
Enon palvelupiste: ma ja ke klo 9–11 ja 12–15, pe klo 9–12, ti ja to, la–su suljettu

Palvelupisteiden puhelinpalvelut toimivat aukioloaikojen mukaisesti ja lähimmän palvelupisteen ollessa kiinni apua saa puhelimitse muilta palvelupisteiltä.

Puhelinpalvelua ja muita sähköisiä palveluja tullaan kehittämään niin, että apua saisi aukioloaikojen ulkopuolellakin sujuvasti.

Kun hyvinvointialue irtisanoi laskujenmaksusopimuksen Joensuun kaupungin kanssa, laskujen maksaminen palvelupisteillä väheni yli 80 prosenttia. Kunkin pitäjän palvelupisteellä maksettiin viime vuonna noin kaksikymmentä Joensuun kaupungin lähettämää laskua ja niitä voi maksaa palvelupisteillä jatkossakin.

– Tietenkään laskujen maksajat eivät ole palvelupisteiden ainoita asiakkaita, mutta näin merkittävään asiakasmäärien vähentymiseen emme voi olla reagoimatta. Asiakaspalvelu ei ole pitäjistä loppumassa, mutta palvelupisteiden rooli on selvästi muuttumassa, taustoittaa Joensuun kaupungin aluekoordinaattori Anni Koskeli-Ratamaa.

Työntekijäresursseja tullaan jatkossa suuntaamaan enenevissä määrin yhteisötyöhön. Palvelupisteiltä tullaan jalkautumaan entistä enemmän ihmisten pariin ja se, mitä yhteisötyö kussakin pitäjässä ja asuinalueella lopulta tarkoittaa, tarkentuu kuluvan vuoden aikana.

Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet


Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet: liity postituslistalle.