Sisältöjulkaisija

angle-left Matkailun timantit ovat löytyneet

Matkailun timantit ovat löytyneet

Joensuun kaupunki järjesti Matkailun timantit -tuoteideakilpailun, jossa voittajat on valittu. Kilpailussa palkitaan kolme parasta matkailutuoteideoijaa tuotteistuskoulutuksella, 500 euron markkinointituella sekä nostoina ja näkyvyytenä tulevassa VisitJoensuu.fi -matkailuportaalissa ja muissa kaupungin hallinnoimissa viestintävälineissä.

Voittajakolmikkoon valittiin Joensuun matkailuoppaat ry:n paikallishistorialla höystetty opastettu ravintolakierros Joensuun keskustassa, Matexpro Oy:n opastetut eväsretket Joensuun seudun lähialueiden luontokohteisiin kuljetuksineen sekä Monipalvelu Kari Väisäsen kumilauttaretket Pielisjoella ja muilla virtauspaikoilla kuljetuksineen.

Raadin mielestä nämä kolme voittajaideaa täydentävät Joensuun matkailupalvelutarjontaa Joensuulle erittäin sopivalla tavalla ja ne mukailevat hyvin Joensuun strategisia matkailun painotuksia, joissa korostuvat elämyksellinen luonnossa liikkuminen, kaupunkikeskustan syke sekä näiden yhdistäminen samalla lomalla nautittavaksi. Kaikki kolme voittajaa ovat kokeneita toimijoita, joilta löytyy tarvittava kalusto sekä osaaminen tuottaa laadukkaita elämyspalveluita. Palkitut ideat tuovat jotain uutta Joensuun elämystarjontaan, mutta silti jokainen tuoteidea on erittäin valmiilla asteella tai toteutettukin jo aiemmin toisaalla.

– Olemme erittäin ilahtuneita sekä suuresta määrästä kilpailuun saapuneita ideoita että kärkikolmikkoon selviytyneistä tuoteideoista. Ehdotuksia tuli yhteensä 28 kappaletta, joiden joukossa on todella paljon loistavia matkailutuoteideoita, joista takuulla kuullaan vielä, intoilee Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen.

Kesäkuun alussa voittajakolmikolle järjestetään tuotteistuskoulutus Visit Finland Akatemia -valmentajaverkostoon lukeutuvan kouluttaja Juha Sorjosen johdolla. Koulutuksessa hiotaan vielä ideasta viimeiset rosot säkenöiväksi ja trimmataan palvelu sopivin tavoin juuri Joensuun seudulla myytäväksi.

Kärkikolmikon ulkopuolelle tällä kertaa jääneitä tuoteideoita aiotaan sekä Joensuun kaupungin että VisitKarelian toimesta edistää, jotta myös ne saadaan esille ja myyntikanaviin.