Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuun seudun joukkoliikenne JOJO jalkautuu pysäkeille ja busseihin keräämään palautetta korona-ajan julkisesta liikenteestä

Joensuun seudun joukkoliikenne JOJO jalkautuu pysäkeille ja busseihin keräämään palautetta korona-ajan julkisesta liikenteestä

Joensuun seudun joukkoliikenne (JOJO) kerää matkustajien kokemuksia korona-ajan julkisesta liikenteestä. Tavoitteena on kerätä tietoa, kuinka JOJO-alueen busseissa matkustamisesta voitaisiin tehdä entistä turvallisempaa. Samalla kerätään materiaalia joukkoliikenteen markkinointiin, jota on tarkoitus tehostaa kevään aikana.

Tällä viikolla pysäkeillä ja joukkoliikenteen busseissa liikkuu kahden hengen kameratiimi haastattelemassa matkustajia. Haastatteluja käytetään myös osana JOJO:n markkinointikampanjaa. Haastattelut tehdään turvallisuusohjeita noudattaen. Videotiimi pitää turvavälit haastateltaviin ja on varustautunut hengityssuojaimilla. Haastatteluun osallistuvat saavat 14 vuorokauden Waltti-lipun Joensuun seudun joukkoliikenteen (JOJO) alueelle.

Koronaviruksen vaikutus on näkynyt Joensuun seudun julkisessa liikenteessä vähentyneinä matkustajamäärinä. Vuonna 2020 tehtiin JOJO-liikenteessä 1,7 miljoonaa matkaa. Vastaavasti vuoden 2019 matkamäärä oli 2,4 miljoonaa matkaa eli matkamäärät vähenivät 30 %.

Palautetta korona-ajan joukkoliikenteestä voi antaa myös vastaamalla verkkokyselyyn. Verkkokysely on avoinna 5.2. saakka.

Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet


Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet: liity postituslistalle.