Joensuun kaupungin saatavien perintä siirtyy maaliskuun alusta alkaen uudelle yritykselle. Kaikki maksamattomat laskut, myös jälkiperintään siirretyt saatavat, siirtyvät 1.3. alkaen Sarastia Kuntaperintä Oy:lle. Perintäpalvelut on aiemmin hoitanut Meidän IT ja talous Oy.
Muutos ei koske Joensuun Veden ja pysäköinninvalvonnan saatavia.
Laskuihin voi jatkossakin pyytää maksuaikaa ennen laskun eräpäivää Joensuun kaupungilta ottamalla yhteyttä Meidän IT ja talous Oy:n myyntireskontraan, jns.maksuajat@meita.fi. Maaliskuusta lähtien eräpäivän jälkeen lasku siirtyy Sarastia Kuntaperintä Oy:lle ja jos laskun eräpäivä on jo mennyt, maksuajoista ja kaikesta laskuun liittyvästä tulee olla yhteydessä Sarastia Kuntaperintä Oy:n asiakaspalveluun, puh. 020 6399 420 tai verkossa osoitteessa oma.sarastiaperinta.fi.
Sarastia Oy on kokonaan suomalaisten kuntien ja kuntayhtymien omistama taloushallinnon yhtiö. Sarastia Kuntaperintä Oy on Sarastia Oy:n tytäryhtiö.
**
Päivitys 14.2.2020:
Lisätty tieto, että perintäyrityksen muutos ei koske Joensuun Veden ja pysäköinninvalvonnan saatavia.
Lisätty myös yhteystiedot ennen eräpäivää tuleville laskutusasioille sekä Sarastian asiakaspalvelun yhteystiedot eräpäivän jälkeiselle asioinnille.