Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuun kaupungin brändi palkittiin Finnish Comms Awards -gaalassa

Joensuun kaupungin brändi palkittiin Finnish Comms Awards -gaalassa

Joensuun kaupungin kesän alussa lanseeraama brändi ”Helppo hengittää” palkittiin erityismaininnalla valtakunnallisessa Finnish Comms Awards -palkintogaalassa. Vuoden parhaita markkinointikampanjoita palkitseva gaala järjestettiin Helsingissä keskiviikkona 26.10.

Palkinto jaettiin Joensuun kaupungille ja SEK Oy:lle, joka on Joensuun kaupungin strateginen viestintäkumppani. Palkintoa perusteltiin Joensuun kaupungin strategiaan laadittujen arvojen ja Helppo hengittää -ydinviestin vaikuttavuudella ja kampanjaan liittyvällä yhteistyöllä.

Joensuun brändin päivitys tehtiin kaupungin strategian valmistelun rinnalla vuonna 2021. Brändityön yhteydessä päivitettiin myös kaupungin arvot.

- Tämä oli ensimmäinen kerta, kun brändi ja arvot kytkettiin strategian valmisteluun. Ajatuksena oli kiteyttää joensuulaisuuden syvin olemus. Valmisteluun otettiin mukaan kaupunkilaisia laajalla rintamalla. Teimme lukuisia tutkimuksia, keskustelevia työpajoja sekä jalkautumista tilaisuuksiin. Lopputuloksena muodostui varsin puhuttelevat Joensuun arvot sekä brändi, joka kiteytyy sanoihin helppo hengittää. Hienoa, että saatiin työstä tunnustusta, iloitsee Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen

Joensuun brändin ytimessä on ajatus, että on monta tapaa olla joensuulainen. Joensuussa jokainen kokoaa haluamansa palat omannäköiseensä elämään. Yksi haluaa asua maaseudulla, toinen keskellä kaupunkia – ja näin on hyvä. Joensuussa voi nauttia kauniista luonnosta, upeasta joesta, pulppuavista ihmisistä, hiljaisuudesta tai sykkivästä tunnelmasta, halujensa mukaan. Kaikki tavat olla joensuulainen ovat yhtä tärkeitä. Siksi kaupungissa on helppo hengittää.

- Helppo hengittää -brändi toimii markkinoinnin ja viestinnän ytimenä. Brändin avulla rakennetaan jatkossa mielikuvaa Joensuusta kasvavana ja omaleimaisena kaupunkina, kertoo Pyykkönen.

Finnish Comms Awards on voittoa tavoittelemattoman Marketing Finland -yhteisön markkinoinnin ja viestinnän valtakunnallinen kilpailu, jossa palkitaan useissa eri kategorioissa viestintätoimistoja, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita onnistuneesta yhteistyöstä. Kilpailu nostaa esiin markkinoinnin sekä viestinnän kampanjoita, joissa yhteistyötä toimijoiden välillä on tehty laajasti, syvästi ja vaikuttavasti.

Tänä vuonna kilpailun loppusuoralle valittiin yhteensä 67 kilpailuhakemusta, joita arvioi 32 pitkän linjan markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista eri toimialoita, korkeakoulukentältä ja mediasta.

Joensuun kaupungin helppo hengittää -brändistä löytyy lisätietoa verkkosivuilta

Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet


Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet: liity postituslistalle.