Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuu uudistaa markkinointiaan: viestintä ja tapahtumat yhdistyvät

Joensuu uudistaa markkinointiaan: viestintä ja tapahtumat yhdistyvät

Joensuun kaupunki yhdistää viestintä- ja tapahtumapalvelunsa uudeksi kokonaisuudeksi, jonka tehtäviin kuuluvat kaupungin viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen sekä matkailun ja tapahtumien edistäminen.

– Haluamme lisää voimaa ja ideoita viestinnän, markkinoinnin ja matkailun edistämiseen, joten koimme tarpeelliseksi yhdistää yksiköt, jotka muutenkin tekevät jo paljon yhdessä. Uskon, että uudella järjestäytymisellä saamme uutta pontta Joensuun vetovoiman edistämiseen, Joensuun kaupunginjohtaja Kari Karjalainen taustoittaa.

Uuden kokonaisuuden johtoon siirtyy Markku Pyykkönen. Pyykkönen on työskennellyt kolme vuotta kaupungin tapahtumapäällikkönä. Työssään hän on yhdistänyt tapahtumien edistämistä, matkailua ja markkinointia uudella tavalla. Esimerkiksi viime vuonna Pyykkönen tuotti Ilosaarirockin kanssa valtakunnallista mainoskampanjaa, joka oli ehdolla vuoden sponsorointitekona valtakunnallisessa Sponsorointi & Tapahtumat Awards -gaalassa. Pyykkönen on myös luonut yhteistyökampanjoita useiden elokuva- ja televisiotuotantojen kanssa. Hänen kädenjälkeään ovat muun muassa kaupunginjohtajan rooli raitiovaununa Oma maa -elokuvassa, Robinin ja Hula Hula Suomi -ohjelman kuvaukset Suven avauksessa ja -kampanjassa. Viimeisimpänä Joensuun näkyminen Ylen I love muovi -kampanjassa.

– Nyt luodaan kaupungille uutta toimintamallia ja tekemisen tapaa. Sitä työni on ollut tapahtumien kohdalla jo aikaisemmin. Nyt pääsen tekemään sitä laajemmin myös viestinnän, markkinoinnin ja matkailun osalta. Uusilla avauksilla nostamme kaupunkia esille uudella tavalla, Pyykkönen kertoo.

Yksin Pyykkönen ei työtään tee. Apuna hänellä ovat nykyiset viestinnän ja tapahtumapalveluiden työntekijät. Lisäksi käynnistetään kolmen uuden työntekijän rekrytoinnit. Uudet työpaikat liittyvät videotuotantoihin, graafisen suunnitteluun ja tapahtumatuotantoon. Samalla vähennetään ulkoisia ostoja mainostoimistoilta.

– Otamme entistä enemmän vastuuta omasta sisällöntuotannosta. Kaupungin imagosta ja elinvoimasta ei huolehdita yksin. Onneksi pystymme toimimaan laajasti yhteistyössä kaupungin eri toimialojen osaajien ja konserniyhtiöiden kanssa. Matkailun edistämisessä laitetaan uutta vaihdetta sisään Karelia Expertin ja Business Joensuun kanssa, Pyykkönen maalailee.

Videotuottajan, tuotanto-AD:n ja tuottajan rekrytoinnit ovat käynnissä. Uudet työntekijät valitaan kesäkuun aikana. Täyteen vauhtiin uudistuneet viestintä- ja tapahtumapalvelut pääsevät elokuussa. Rekrytoinneista on lisätietoa osoitteessa www.joensuu.fi/viestintarekry.