Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuu hioi matkailuviestinnän kärkiä ja rakentaa matkailusivuston

Joensuu hioi matkailuviestinnän kärkiä ja rakentaa matkailusivuston

Joensuun kaupunki käynnistää uuden vaiheen matkailun kehittämisessä. Kaupunki parhaillaan rakentaa Joensuun seudun matkailulle uutta verkkoportaalia, joka kokoaa matkailuun liittyvät palvelut yhden osoitteen alle. Verkkosivusto on loogisesti nimeltään VisitJoensuu.fi ja se avautuu kesäkaudeksi.

Kaupunki toivoo, että yrittäjät ja eri matkailupalveluiden toimijat lähtevät reippaasti mukaan kokoamaan seudun palvelutarjontaa yksiin kansiin. Majoitus- ja ravitsemisliikkeiden lisäksi sivusto tulee pitämään sisällään mm. shoppailupaikat, liikuntapalvelut, museot, kirkot ja tapahtumat. Sivustolle aiotaan koota myös Joensuun kokous- ja juhlatilat sekä catering-palvelut.

– Matkailusivustoa ei ole Joensuulla aiemmin ollut ja nyt meidän tarkoituksemme on tehdä komea ja kattava palvelusivusto kerralla kuntoon. Tehdään siis matkailijoille meidän tarjonta ja ainutlaatuiset palvelut näkyväksi.  Ajattelemme palvelukenttää laajasti ja toivomme mukaan kaikki alueen toimijat, jotka matkailusta tavalla tai toisella hyötyvät. Hotellien lisäksi näemme matkailutoimijoina niin lounasravintolat kuin kuntosalitkin, taustoittaa Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen.

Yrityksen tai kohteen mukanaolo sivustolla on maksutonta. Myös tietojen ylläpitäminen tehdään helpoksi, sillä toimija pystyy itse päivittämään palvelunsa tietoja.

– Olemme sivuston alustaksi valinneet ratkaisun, joka mahdollistaa sisältöjen luomisen joukkoistamisen. VisitJoensuu rakennetaan nimenomaan yhdessä alueen palveluntarjoajien kanssa, me tietysti autamme kädestä pitäen. Toimija saa omat tunnukset sivustolle ja jokainen kohde saa portaalista oman esittelysivun, josta kävijä voidaan ohjata yrityksen omille sivuille, varauspalveluun, somekanaviin ja lisätietojen äärelle. Meidän tehtävänämme on pitää lippu korkealla ja markkinoida sivustoa valtakunnallisesti. Meiltä kaupungin viestinnästä voi kysyä lisätietoja, tarkentaa tuottaja Teemu Laasonen Joensuun kaupungilta.

Joensuussa odotetaan viime kesän tapaan vilkasta kotimaanmatkailukesää. Alkuvuoden aikana on myös kirkastettu Joensuun matkailumarkkinoinnin strategisia kärkiä.

– Kokosimme joukot yhteen pohtimaan, mitä Joensuu on matkailijalle ja työ tiivistyi kolmeen kärkiajatukseen. Ensiksikin Joensuussa voi kokea kaksi lomaa kerralla: luonto- ja kaupunkiloman. Tämän mahdollistaa sijaintimme liikenneyhteyksien solmukohdassa sekä upean luonnon keskellä. Toisekseen olemme kaupunkimaisen sykkeen keskus maakunnassamme ja kolmantena vahvuutenamme on pohjoiskarjalainen rempseä luonteemme, minkä voi kokea asiakaskokemuksissa ja se tunne välittyy ihmiseltä ihmiselle, Pyykkönen kertoo.

 

Joensuun matkailun kärjet löytyvät täältä.

Visit Joensuu avautuu kesäkaudelle 2021 osoitteessa visitjoensuu.fi

Kaupungin viestinnän yhteystiedot täällä.

Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet


Tilaa Joensuun kaupungin tiedotteet: liity postituslistalle.