Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuu etsii uusia ideoita sähköisiin palveluihin

Joensuu etsii uusia ideoita sähköisiin palveluihin

Joensuun kaupunki on avannut kyselyn, jonka avulla selvitetään asukkaiden tyytyväisyyttä kaupungin sähköisiin palveluihin sekä etsitään ideoita uusien palveluiden toteuttamiseen.

Sähköisiä palveluja ovat esimerkiksi joukkoliikenteen reittiopas, latujen kunnossapitoseuranta, aurausseuranta, tapahtumakalenteri, sähköiset asiointipalvelut, Joensuu-sovellus ja karttapalvelu.

– Haluamme tarjota arkea helpottavia ja kaupunkilaisten tarpeita vastaavia sähköisiä palveluja. Kyselyllä selvitetään mitä mieltä asukkaat ovat nykyisistä palveluista ja miten niitä tulisi kehittää, tietohallintopäällikkö Pekka Penttinen kertoo.

– Myös uusien palveluiden kehittäminen on mahdollista. Nyt kannattaakin rohkeasti esittää ideoita millaisia palveluja tarvitaan, Penttinen kannustaa.

Kysely on avoinna 31. heinäkuuta saakka ja siihen voi vastata suomeksi ja englanniksi. Vastaajien kesken arvotaan palkintoja.

Vastaa kyselyyn: link.webropol.com/s/jns-sahkoisetpalvelut

Kyselyn päätyttyä järjestetään kaikille avoin työpaja 15. elokuuta, jossa kyselyn tulokset käydään läpi ja mietitään kehittämiskohteita. Työpajaan voi ilmoittautua kyselyyn vastaamisen yhteydessä.

– Pieniä parannuksia olemassa oleviin järjestelmiin voidaan tehdä nopeallakin aikataululla. Mahdollisia uusia sähköisiä palveluita voidaan ottaa käyttöön aikaisintaan loppuvuodesta 2023, isommat projektit vievät luonnollisesti enemmän aikaa, Penttinen sanoo.