Liikunta ja tanssi

Yhteystiedot

Harri Tolvanen | puh. 050 358 8991 | harri.tolvanen(at)jns.fi
Opistotalolla sovittaessa

Outi Krohns | puh. 050 315 6502 | outi.krohns(at)jns.fi
Opistotalolla sovittaessa

Jenni Raassina-Asikainen | puh. 050 432 5842 | jenni.raassina-asikainen(at)jns.fi
Opistotalolla pe klo 12-14

Pidä huolta – Liiku ja liikuta!

Voit tulla yksin, perheen tai ystävän kanssa, ryhmämme ovat kaikille avoimia. Olipa tavoitteesi ylläpitää tai kehittää fyysistä kuntoa, hakea mielen virkeyttä tai huoltaa kehoa, tarjonnastamme löydät sopivan kurssin. Tarjoamme kuntoliikuntaa, kehoa huoltavaa liikuntaa, tanssia ja tanssillista liikuntaa, allasliikuntaa sekä lasten ja nuorten liikuntaa.

Olemme tehneet tasoluokitukset kursseillemme helpottaaksemme valintaasi. Väri kertoo tehosta, numero vaativuudesta. Taitoa ja tekniikkaa kehittävillä liikunnan ja tanssin kursseilla tasoluokituksemme ovat alkeet, jatko, edistyneet.

Kurssit kokoontuvat pääosin syyskuusta huhtikuuhun sisältäen joulutauon. Tarjontaa täydentää syys- ja kevätkauden mittaiset kurssit sekä lyhytkurssit.

Opetusta annetaan 120 km toimintasäteellä, yli 600 kurssia vuodessa eli noin 10 000 oppituntia.

*- merkityt kurssit järjestetään yhteistyössä Joensuun liikuntapalveluiden kanssa

**- merkityt kurssit järjestetään yhteistyössä Joensuun liikunta-, sosiaali- ja terveyspalveluiden kanssa.

Tasoluokitukset

Vaikeustaso

Helppo 1 Et tarvitse aikaisempaa kokemusta. Yksinkertaiset ja helpot liikkeet.

Keskitaso 2 Sinulla on perusasiat hallussa. Tunnit sisältävät jonkin verran haasteellisuutta.

Vaativa 3 Kurssi sopii kokeneelle harrastajalle. Myös vaikeita askelsarjoja ja koreografiaa.

Tehotaso

Kevyt Tunneilla on rauhallinen vauhti, ja kohtuullisen kevyet lihaskuntoliikkeet. Sopii kevyen liikunnan ystävälle ja liikuntaa aloittavalle.

Keskiraskas Tunneilla on reipas vauhti, mutta ei mennä "hapoille" asti. Sopii kohtuullista tempoa haluavalle, esimerkiksi 2-3 kertaa viikossa liikuntaa harrastavalle.

Raskas Tunneilla pidetään yllä kovaa vauhtia ja tehdään raskaita lihaskuntoliikkeitä. Sopii rankan treenin ystävälle, esim. aktiiviselle kuntoliikkujalle muun harjoittelun lisäksi.

Lisää tietoa liikunnan ja tanssin ainealueesta peda.net-sivulla.